Від паніки до мобілізації

Сьогодні багатьом бізнесам і підприємцям довелося зупинити свою роботу. Це травматичний момент, який важко усвідомити, а ще важче буде пережити. Багато невідомого і тривожного: не знаємо, ані скільки часу це буде тривати, ані як з цим ефективно боротися.

Українці мають досвід мобілізації у час криз! Ми, підприємці, швидко організувалися і мобілізувалися, коли цього потребував Майдан. Але ще масовіша і ефективніша мобілізація відбулася для потреб фронту, в час, коли “державна машина” була паралізована, а армія зруйнована. Маємо пригадати тодішній досвід підприємницького середовища. Бо ситуації в чомусь таки подібні – вони точно для нас надзвичайні.

Іван Щурко, підприємець, голова Львівської обласної організації Української Галицької Партії

Перше правило – заспокоїтися і перегрупуватися!

Всі рішення про закриття, через карантин, вже прийняті, і ми на це впливати не можемо. Можемо лиш змиритися і спробувати зрозуміти. Ситуація буде погіршуватися, такий маємо досвід інших країн і прогнози лікарів. Тут від нас також залежить не багато. Всі наші рішення мають бути виваженими, раціональними і спокійними.

Надходження від підприємницької діяльності, практично, припинилися, але певні зобов’язання залишаються. Тому варто тверезо обирати, за що ми можемо платити зараз, а від чого варто відмовитися та перенести на майбутнє. Зважаючи на те, що не знаємо, як довго це потриває, мусимо переходити в режим максимальної економії.

Проаналізуйте з кадровиками, які найкращі формати юридичної співпраці з працівниками під час карантину. Не маємо права залишити їх без базових засобів на існування. Всі виклики мусимо долати разом, особливо, якщо ми хочемо, щоб працівники повернулися після карантину на наші підприємства здоровими.

У підприємницькому середовищі варто з розумінням ставитися один до одного. За можливості, йти на поступки, відтерміновувати чи зменшувати обов’язкові платежі, за оренду чи інші подібні послуги. Бути солідарними, дружніми і вдячними один одному. Солідарність і взаємодопомога в час кризи можуть стати запорукою міцного та ефективного партнерства у бізнесі, коли ми цей виклик поборемо.

Продумайте детально ваші кроки з відновлення роботи, активно готуйтеся до залучення клієнтів і партнерів. Бо, кажуть фахівці-економісти, після спаду економіки, Україну таки чекає її зростання, орієнтовно на кінець літа-початок осені. Будемо сподіватися, що це правда.

Всі обмеження, пов’язані з карантином, варто сприймати також у контексті безпеки ваших клієнтів, і вони це оцінять у довгостроковій перспективі.

Піклуйтеся про себе, про своїх працівників і клієнтів. Використовуйте соціальні мережі та інші засоби комунікації для постійного зв’язку та інформування. Поки налагодиться система тестування на наявність коронавірусу, поки медична система знайде способи і можливості ефективно боротися з хворобою, найкраще, що ми з вами можемо зробити, – обмежити фізичні контакти, залишатися вдома, ізолюватися і займатися профілактикою.

В online

Якщо є можливості, і специфіка вашої комерційної діяльності дозволяє, переводьте роботу в онлайн-режим, використовуючи сучасні засоби віддаленої комерційної комунікації та роботи.

Важливо, щоб працівники розуміли, що вони йдуть не у відпустку, навіть вимушену, а на віддалену роботу, і що злагоджена спільна робота в таких екстремальних умовах є запорукою збереження їх робочих місць, та й підприємства загалом. Кожен мусить розуміти свою роль і відповідальність у такому віддаленому форматі роботи. Це добра нагода присвятити більше часу навчанню, мотивувати до цього своїх співробітників. Частину освітніх корпоративних продуктів також можна реалізувати в онлайн-режимі, через відеоуроки та блоги.

Важливо бути максимально чесним та відвертим з усіма співробітниками, партнерами та постачальниками. Спілкуйтеся, діліться інформацією, сумнівами та проблемами. Комунікація надзвичайно важлива, щоб не множилися чутки, страхи, і це не провокувало ще більшу паніку.

Вже зараз багато швейних підприємств переорієнтовуються на виготовлення засобів захисту, медичних халатів та масок. Технологічні та IT підприємства пропонують свої послуги та онлайн-продукти для організації віддаленої роботи.

Підприємства та великі системні бізнеси, які мають фінансовий запас міцності, пропонують/жертвують кошти на організацію додаткових ліжко-місць в лікарнях, закупівлю специфічного медичного обладнання.
Таких прикладів жертовності та відповідальності вже трохи є. Їх має стати ще більше, тоді зможемо спільно справитися з бідою.
Будьмо здорові!

Іван Щурко, підприємець, голова Львівської обласної організації УГП

зображення до матеріалу – “Твоє місто”

Останні відео

Ми у Facebook

Дякуємо, ваше повідомлення відправленно!

Форма замовлення!

[recaptcha]