“Українською, будь ласка”: як діє мовна ухвала у Львові

Через недотримання мовної ухвали на Гарячу лінію Львова поскаржилися 43 людини.

Усі вони отримали послуги іноземною, а не українською мовою. А коли просили перейти на державну мову – їм відмовляли. Часто –  в агресивній формі. Таку інформацію надали Українській Галицькій Партії на інформаційний запит у департаменті адміністративних послуг у відділі “Гаряча лінія міста”.

Звернення реєстрували у період  з 15 лютого 2018 року по 15 лютого 2019 року, тобто у перший рік існування мовної  ухвали.

“Ми повинні розуміти, що не кожна людина звертається у відповідні органи, особливо через мову. Часто махають рукою, обговорять ситуацію з друзями чи рідними, та й забудуть. Але є півсотні тих – хто довів справу до кінця, яким справді допекли грубим порушенням дотримання мовного закону. Тому для мене ці 43 звернення є дуже важливими”, – говорить співавтор мовної ухвали,  депутат ЛМР від Української Галицької Партії Мирослав Данилків.

 

 

“43 звернення про порушення норм Ухвали – це, безумовно, перемога. Є безліч “гучних” ухвал ЛМР, які за суттю декларативні і не реалізовуються на практиці. Натомість, ми бачимо, що ця ухвала потрібна людям. Сподіваємося, що вона реально працює на захист споживчих прав львів’ян і ті штрафні санкції, які прописані в документі, справді накладаються на винуватців. Ми самі близько п’яти разів зверталася про порушення тієї чи іншої норми мовної Ухвали, і вже за кілька днів відповідальні департаменти ЛМР усували порушення та відновлювали наші мовні права”,  – розповідає активіст руху “Геть від Москви”, співавтор ухвали, Олександр Золотухін.

Це стосується продавців, офіціантів, водіїв, перукарів…

Нагадаємо,спеціальна мовна ухвала зобов’язує на місцевому рівні усіх підприємців обслуговувати клієнтів українською мовою. Це стосується продавців, офіціантів, водіїв, перукарів – тощо.  І лише на вимогу клієнта переходити на іноземні мови, а не навпаки. Автор документу – депутат Львівської міськради від Української Галицької Партії Мирослав Данилків. Документ розробила Українська Галицька Партія спільно з громадськими активістами в межах ініціативи “Геть від Москви” ще у 2016 році , але лише у лютому  минулого року за неї проголосували міські депутати.

Штраф – від 17 до 170 грн

Якщо ж ця ухвала не виконується, і вам відмовляють в обслуговуванні державною мовою, ви можете офіційно скаржитися. За недотримання вимог, викладених в ухвалі, передбачений штраф від 17 до 170 грн (при повторному порушенні максимальна сума штрафу становитиме 459 грн). Сума наче й не велика, але підприємці втратять не так кошти, як репутацію.

Контроль за дотриманням вимог документа здійснює ЛКП “Муніципальна варта” у співпраці з поліцією. Скаржитися щодо порушення мовних прав у Львові тепер можна за номером: Гарячої лінії міста – 15-80 (зі стаціонарного) та +38 (032) 297-59-11 (з мобільного телефону), “Муніципальної варти” – 38 (032) 259-00-15 та номером поліції 102.

Останні відео

Ми у Facebook

Дякуємо, ваше повідомлення відправленно!

Форма замовлення!

[recaptcha]