У Львові відбулася масштабна дискусія про долю громадського транспорту

З ініціативи Української Галицької Партії за круглим столом зустрілися та поговорили без популізму експерти, перевізники, громадські активісти та науковці. Адже система громадського транспорту потребує негайних змін у більшості міст України. Зношена техніка, брудні напхані маршрутки, хамство водіїв, недосконалі законодавчих норм – роками те саме. Львів – одне з таких міст, яке особливо потерпає від ситуації з громадським транспортом. Це мусить змінитися.

 

Ми повертаємося до ситуації, яка була після розпаду радянського союзу, коли транспорт не міг ефективно обслуговувати весь пасажиропотік. Ми ніби знову перебуваємо в “ері соціального популізму” і стикаємося з тією ж проблематикою, яка була років 20-25 тому”, – говорить Віктор Борщевський, доктор економічних наук, завідувач відділу розвитку територіальних громад і транскордонного співробітництва Інституту регіональних досліджень імені М.І. Долішнього НАН ​України.

Ми проаналізували стан справ, дослідили проблеми транспортної галузі, детально вивчили правове регулювання, дізналися про іноземний досвід, багато спілкувалися та консультувалися як з фахівцями галузі, так і з представниками влади міста, а також приватними перевізниками. На основі цього сформували власне бачення, як реформувати організацію системи пасажирських перевезень у місті. Попередньо аналогічні круглі столи ми провели у Тернополі та Івано-Франківську, де нашу концепцію сприйняли також позитивно. Також ми сформували та надіслали лист зі своїми пропозиціями та напрацюваннями у Міністерство інфраструктури. Бо для того, щоб відбулися реальні зміни, потрібні деякі з міни в законах”, – розповідає Галина Васильченко, координаторка економічної групи Української Галицької Партії.

Зокрема, йдеться про те, щоб не допустити монополії у галузі міських пасажирських перевезень. Міські конкурси перевізників мають відійти у минуле. Натомість, місто має купувати у перевізників послугу з перевезення пасажирів через систему е-закупівель Прозоро. Вартість послуги має визначатися за принципом конкретної ціни за 1 км пройденого шляху.

Компенсувати кошти за перевезення пільговиків має той, хто встановив пільги. Тобто, якщо Кабмін запровадив пільгу, то кошти мають закласти у держбюджеті. Місто також має мати право визначати певні пільгові категорії, відтак оплачувати їх проїзд мають з міського бюджету.

Разом з тим, у Львові Українська Галицька Партія провела загальноміську соціальну кампанію “#транспорт_без_популізму”. У її межах партійці запитали думку львів’ян. За два тижні участь в опитуванні взяли більше 1000 мешканців на вулицях різних районів Львова, а також 500 анкет заповнили користувачі Facebook онлайн.

Міська влада дуже рідко дослухається до депутатського голосу. Ми постійно намагаємося наголошувати та звертати увагу мерії на проблеми з громадським транспортом. Але, на жаль, наші думки не є почутими. Нещодавно я був на засіданні Громадської ради при управлінні транспорту, де громадські активісти спільно з перевізниками намагалися достукатися до чиновників, але на сьогодні жодних пропозицій у ратуші враховувати не хочуть. Це дуже прикро”, – наголосив Мирослав Данилків, депутат УГП у Львівській міській раді, член інженерної комісії.

На Круглий стіл представники транспортних комунальних підприємств та чиновники Львівської міської ради, попри запрошення організаторів, не прийшли. Проте депутати Галицької партії, за підсумками заходу, надішлють свої пропозиції до мерії і наполягатимуть на вдосконаленні системи організації міських пасажирських перевезень у Львові.

Останні відео

Ми у Facebook

ПОВІДОМИТИ ПРО ПОМИЛКУ

Повідомити

Дякуємо, ваше повідомлення відправленно!

Форма замовлення!