Лайфхаки від економічної групи УГП, які допоможуть перейти від політики фіскалізму до стимулуювання економічного зростання

Лайфхаки від економічної групи УГП, які допоможуть перейти до економічного зростання

Що не так з податковою системою України? Чому у цілому світі податки працюють, а в нас що далі в ліс, то більше дров? Економічна група УГП знає, як зробити податки ефективними!

Усі ми хочемо сучасні дороги і якісні освіту і медицину. Але дуже часто не маємо імунітету до популістичних заяв про низькі податки. А саме звідси, з наших відрахувань, можна будувати дороги чи садки. Щоб ця система працювала, як годинник, податкова система України потребує зовсім іншого принципового підходу.

Окремі політики заявляють про необхідність відміни основного бюджетоутворюючого податку – ПДВ, заплющуючи очі на той факт, що його платять усі країни ЄС, щоправда, з різною ставкою на групи товарів. Близько 8 мільйонів українців отримують зарплату в конвертах, тобто працюють в тіні. Такі дані Міністерства соціальної політики наводять експерти економічної групи УГП. Українські компанії не поспішають платити податок на прибуток, а в кінці року показують збитки або виводять свої прибутки в офшор. Великі і середні підприємці зловживають спрощенкою, щоб мати менше зобов’язань перед державою.  Більшість агрохолдингів – на 4-ій групі спрощеної системи оподаткування і з 1 гектара сплачують всього лише 250 гривень податку, хоча отримують прибутки в середньому по 5-6 тисяч з гектара. В умовах частих змін податкового законодавства податківці не спішать надавати консультації про суперечливі питання законодавства в той час, як у світі це нормальна практика.

Що робити в таких непростих умовах? Влаштовувати податковий Майдан? Не таємниця – перезавантаження потребує вся податкова система країни, в усіх сферах – у малому бізнесі, в аграрному секторі, оплаті праці.

“Податкова система в Україні сьогодні виконує лише фіскальну функцію. Як наслідок – критично високий рівень тіньової економіки (за даними МЕРТ – 31% ВВП, даними МВФ – 44,8%), низькі темпи розвитку економіки (3% зростання ВВП, а потрібно 5-7%), великий розмір держави в економіці (44,5%) і несприятливий податковий клімат (54 місце)”, – пояснює експертка економічної групи УГП Андріана Шехлович.

Експерти не просто критикують стару податкову систему, а пропонують перейти від політики фіскалізму до стимулювання економічного зростання. До такого рецепту вони дійшли, аналізуючи досвіди розвинутих країн.

План дій для перезавантаження від експертів економічної групи УГП:

І. Запровадити диференцію ПДВ:

  •  І рівень – базова ставка 20% (для більшості товарів);
  •  ІІ рівень – знижена ставка 10% (сільськогосподарська продукція, продукти харчування, безалкогольні напої, частина товарів першої необхідності);
  •  ІІІ рівень – спеціальні ставки:
  •  нульові ставки (послуги громадського транспорту, ліки, книги і газети, твори мистецтва, театральні квитки).

ІІ. Реформувати підхід оподаткування фонду оплати праці:

  • змінити систему нарахування та сплати ПДФО, щоб ПДФО сплачувалася його платником самостійно, а не податковим агентом (наприклад, роботодавцем);
  • змінити механізм зарахування податку з доходів фізичних осіб до місцевих бюджетів за місцем праці на зарахування в місцевий бюджет за місцем фактичного проживання особи;
  • знизити податкове навантаження на фонд оплати праці.

ІІІ. Реформувати підхід оподаткування фізичних осіб-підприємців:

  • запровадити нову систему оподаткування доходів фізичних осіб, які не реєструються як підприємці. Реєстрація їх платниками здійснюється за заявочним принципом;
  • диференціаціювати граничний обсяг виручки від реалізації продукції, прив’язавши його до МЗП;
  • виключити обмеження максимально допустимої кількості працівників;
  • встановити заборони бути платником єдиного податку для тих, які займається оптовою торгівлею або посередництвом в оптовій торгівлі.

ІV. Удосконалити систему оподаткування аграрної галузі:

  • встановити вимоги максимального розміру площі сільськогосподарських угідь для 4 групи як умову перебування на спрощеній системі оподаткування;
  • надати права органам місцевого самоврядування самостійно встановлювати ставки єдиного податку для платників 4 групи, як це передбачено для першої та другої груп.

V. Покращити податковий клімат:

  • посилити відповідальність податкових органів за неправомірні рішення у формі відшкодування всіх реальних збитків та упущеної вигоди, які були завдані бізнесу внаслідок таких рішень;
  • запровадити податкові роз’яснення, які будуть надаватися податковими органами за зверненням платників податків та відображатимуть офіційну позицію податкових органів з питань правильності, повноти нарахування та сплати податків.

Останні відео

Ми у Facebook

ПОВІДОМИТИ ПРО ПОМИЛКУ

Повідомити

Дякуємо, ваше повідомлення відправленно!

Форма замовлення!