Нові часи – нові менеджери

План дій для реформування державної служби від експертів УГП

Нові часи потребують нових менеджерів, в тому числі  в державному управлінні. В Україні бракує досвіду демократичного управління, тому нічого дивного, що багато речей у нас ще накульгує, а то й безнадійно відстає. Все ж, це не означає, що нічого робити не треба, переконані експерти групи “Система влади” УГП.

“Початок реформи державної служби ми мали після Майдану у 2014-2015 роках. Вона триває досі, все не так швидко відбувається, як ми би хотіли”, – каже координатор групи Михайло Семко.

Складність у тому, що в цій сфері недостатньо самих лише досконалих законів про держслужбу. Ролі правового поля ніхто не применшує, просто специфіка і комплексність реформування далеко не повністю може покладатися лише на вироблення “ідеального” пакету законодавчих актів, які б вирішували всі проблеми і усували всі недоліки. Натомість, в забезпеченні успішної реформи державної служби не меншу роль відіграють як політична воля, так і реальна та ефективна участь громадськості, створення якісної системи управління кадрами, підготовки кадрів, забезпечення дотримання антикорупційного законодавства тощо.

Експерти наводять приклад зі скороченням чиновників різних рівнів.

“Чисельність державних службовців скоротилася з 230 000 до 200 000, тобто на 10%. На жаль, поки що не можемо оцінити ефективність роботи тих, хто працює, адже досі немає критеріїв, за якими можна оцінювати діяльність чиновників”, – каже експерт групи Микола Бучин.

Свої ідеї перезавантаження державної служби експерти зібрали у комплексний план дій.

План дій вдосконалення реформи державної служби від групи “Система влади” УГП:

1. Загальні рекомендації:

  • визначити відповідальну особу за проведення реформи державної служби;
  • сформувати чіткий графік і регламент реалізації реформи;
  • визначити чіткі індикатори ефективності проведення реформи, проводити періодичну оцінку стану її реалізації і коригування за результатами аналізу;
  • посилити координацію  реалізації реформи між вищими органами влади;
  • визначити ролі вищих посадових осіб;
  • популяризувати ідеї реформи державного управління

2. Для державних службовців:

  • посилити мотивацію державних службовців (збільшити оплату праці і її прозорість; вдосконалити критерії змінної (премії та надбавки) складової оплати праці; зменшити розрив в оплаті праці між чиновниками вищого та нижчого рівнів);
  • запобігання корупції у державній службі, посилити відповідальність за корупційні дії чиновників;
  • виробити чіткі критерії оцінки роботи державних службовців і встановити розмір зарплати залежно від реальних результатів роботи, а не посад;
  • запровадити ефективну систему навчання і підвищення кваліфікації державних службовців, запровадити обов’язкове володіння англійською мовою

3. Для державної служби:

  • зробити конкурси на держслужбу прозорими;
  • розширити громадський контроль за конкурсами для чиновників різних категорій;
  • підвищити рівень професійності конкурсних комісій, незалежності і незаангажованості конкурсних комісій, включити до їх складу незалежних експертів, а не чиновників;
  • розробити конкурсні завдання відповідно до посадових обов’язків;
  • створити диференціаційовані вимоги до конкурсу для різних категорій чиновників, керівників і підлеглих;
  • створити особистий електронний кабінет кандидата на державну службу, через який відбуватиметься комунікація, зберігатимуться відповіді на конкурсні завдання;
  • оприлюднювати інформацію про конкурси у більш доступній і зручній формі;
  • вдосконалити стандарти відбору кандидатів з боку НАДС

4. Для державних послуг:

  • розробити і впровадити етичні кодекси;
  • запровадити е-урядування;
  • залучати громадськість до прийняття рішень через обговорення законопроектів і пропозицій;
  • ініціювати закон про адмінпроцедури, який регламентуватиме стосунки між державними службовцями і громадянами.

Останні відео

Ми у Facebook

ПОВІДОМИТИ ПРО ПОМИЛКУ

Повідомити

Дякуємо, ваше повідомлення відправленно!

Форма замовлення!