Курс на партнерство у школі. План дій від Галицької Партії

Гроші на штори і нові шафи для кабінету біології – саме такою донедавна була співпраця батьків і школи. Але змінюється школа – змінюються і ролі. Все у наших руках. Батьки отримують більше можливостей впливати на життя школи.

Ми звикли очікувати на реформу. Але освітні експерти УГП кажуть інакше:
реформу школи треба штовхати “знизу”.

Маленькі кроки для цього може зробити кожен на своєму місці: вчителі, батьки, місцева влада і адміністрація школи. Свої висновки і напрацювання експерти освітньої групи презентували під час зустрічі “Сам собі реформатор: як втілювати зміни в школах” в Івано-Франківську.

Нова українська школа – це не тільки нові меблі, а значно більше і глибше. Учні зможуть отримати якісну освіту тільки тоді, коли все, що відбувається навколо, спрямовано для учнів. Розвиток партнерства – основа реформи і змін в школі. Школи мають отримати автономію, стати незалежними центрами. Тільки тоді школа стане найбільш наближеною до учнів“, – пояснює Ірина Крохмаль, координаторка освітньої експертної групи УГП.

Дитина більше не заручник навчальних планів і дорослих. Батьки, громада і вчителі мають об’єднатися навколо ідеї партнерства так, щоб пізнавати стало комфортно і цікаво. Відтак батьки з вчителями мають визначитися, як будуть вчитися діти, а громада – вирішити, скільки готова платити за це.

Думка кожного важлива – це базовий принцип НУШ. Але нам треба визначитися, чия думка буде визначальною. Наприклад, зміст освіти мають визначати уповноважений орган, про потребу питаємо у батьків і дітей, в органів місцевого самоврядування – про створення умов, щоб ці потреби були задоволені. Інтереси мають узгоджуватися відповідно до можливостей школи“, – каже Любов Шелемей, проректор з моніторингу якості освіти Інституту післядипломної освіти Івано-Франківська, яка теж прийшла на зустріч з освітніми експертами УГП.

Учасників зустрічі привітав голова міської організації в Івано-Франківську Олег Саїк.

Які підручники обрати, який інтерактив доцільний – батьки можуть висловити свою думку.

Коли я вчилася, нам казали, що вчитель завжди правий. Так, вчитель є авторитетом, але з батьками ми маємо працювати, щоб дізнатися, як це краще зробити. Так завжди легше“, – каже Руслана Красій, вчителька музичного мистецтва однієї з шкіл на Івано-Франківщині.

Батьки жваво обговорюють, як можна реалізувати партнерство у трикутнику “батьки-діти-вчителі”.

Батьки можуть запропонувати послуги чи громадські обов’язки. Взагалі школі треба приділяти більше уваги, спілкуватися з вчителями, а не лише зауваження робити, коли щось не так“, – ділиться Андрій Лисак, батько другокласниці, який відвідав зустріч з освітніми експертами УГП у Франківську.

Однак партнерські правила гри потребують відповідних умов.

Суть нової української школи – у концепції педагогіки партнерства, яка визначає розподілення лідерства і співпраця усіх учасників навчального процесу. Ми вважаємо, що обов’язково права і обов’язки всіх учасників навчального процесу мають бути закріплені у правовому полі – у статутах шкіл, положеннях про учнівське самоврядування“, – каже Марта Рудковська, експертка з юридичних питань освітньої групи УГП.

План дій для реалізації механізму партнерства у школі від експертів УГП:

  1. Правове закріплення прав і обов’язків учнів, вчителів і батьків (закони, постанови, накази, статути, індивідуальні угоди).
  2. Формування інструментів для реалізації закріплених прав (батьківських рад з розширеними повноваженнями), органів учнівського самоврядування, участі батьків та дітей у раді школи, наглядовій раді, система електронної комунікації (електронний щоденник, сайт школи).
  3. Планування та проведення заходів, спрямованих на сприяння співпраці, вчасне інформування про них:
  • – відвідування учнів вдома,
  • – ранкова і вечірня кава з батьками,
  • – індивідуальні зустрічі з вчителями і директором,
  • – заповнення профілю прогресу учнів, тренінги для батьків,
  • – навчання дітей бути батьками,
  • – спільні святкування,
  • – спільне волонтерство,
  • – спільна доброчинність (проведення ярмарків, відвідування дитбудинків, хоспісів та ін..),
  • – проведення батьками уроків,
  • – участь батьків у відкритих уроках,
  • – батьківські збори,
  • – електронне інформування і спілкування).

Нагадаємо, нещодавно подібний захід за участі експертів Української Галицької Партії успішно відбувся у Києві, де також діє осередок партії. Освітні експерти Галицької Партії понад два роки шукають ефективні зміни і напрацювали низку рішень, які вже втілені у життя на різних рівнях. Далі буде! Запрошуємо до співпраці всіх, хто готовий змінювати систему, змінюватися самому, щоб в Україні більше ніхто не скаржився на погану освіту.

Останні відео

Ми у Facebook

Дякуємо, ваше повідомлення відправленно!

Форма замовлення!

    [recaptcha]