fbpx

Хочете обирати шкільні предмети? Зможете!

Пропозиції освітніх експертів Української Галицької Партії
врахували у законопроекті про середню освіту

Проект нової освітньої конституції для шкіл представила на днях міністр освіти Лілія Гриневич. Це – логічний крок творців Нової української школи, її продовження і відповідь на виклики часу.

До змін у школі долучилися й освітні експерти УГП. Їхні ідеї врахували при розробці принципових моментів і новацій, як от індивідуальна освітня траєкторія, можливість обирати предмети у старшій школі і педагогічна свобода вчителя. Свої ідеї і правки експерти надіслали ще у травні 2018-ого, коли законопроект був представлений на обговорення громадськості. Його доопрацювали, внесли правки, і вже невдовзі уряд внесе цей документ на розгляд до Верховної Ради.

“Більше свободи для учня, широкі можливості для розвитку вчителя – це те, що допоможе зробити школу цікавішою та виховати покоління відповідальних людей”, – пояснює Ірина Бек, координаторка освітньої групи УГП.

Коли порівнюють з тобою вчорашнім, а не з однокласниками

“А Петрик написав цю контрольну краще, ніж ти!” Більше такого не почують наші діти у школі. А все тому, що у новій школі дітей не будуть порівнювати з однокласниками, а з власними результатами минулої чверті. Це забезпечить запровадження індивідуальної освітньої траєкторії. Усе просто: новий закон передбачає для цієї новації, що батьки всього лише звертаються із заявою до школи, щоб побудувати індивідуальний навчальний план дитини.

Як було?

У попередній редакції автори законопроекту пропонували, щоб індивідуальну освітню траєкторію впроваджували, якщо будуть ресурси і на підставі індивідуального навчального плану. Плани повинні були розробляти вчителі з учнем та/або його батьками, далі його мала схвалити педрада і затвердити керівник. Цікаво, а ви бачили, щоб у школі коли-небудь були “наявні всі необхідні для цього ресурси”? Бо ми – ні! Завжди можна знайти відмазку, щоб не реалізувати цієї принципової новації.

План для дитини пишуть вчителі, директор і батьки.
Для цього вистачить усього лише заяви батьків

Ще при обговоренні законопроекту освітні експерти УГП запропонували, щоб індивідуальну освітню траєкторію створювали за потреби учня і на підставі індивідуального навчального плану. Його мають розробити педагогічні працівники, разом із школярем та/або його батьками, а потім схвалити – педагогічна рада та затвердити керівник. Це дозволить зробити школу сучасною, яка прислухається до потреб дитини. Експерти УГП запропонували механізм реалізації і доповнили новий законопроект таким формулюванням: “Індивідуальна освітня траєкторія в закладі освіти може реалізовуватися, в тому числі, шляхом укладення тристороннього партнерського меморандуму між учнем, батьками учня та класним керівником”. Це увійшло в запропонований проект закону.

Предмети на вибір

Ще одна новація – механізм реального вибору шкільних предметів. Якщо ми звикли, що в школі вчать всього і потроху, то новий законопроект має це змінити.

Він дозволяє створювати міжкласні групи для вивчення предметів. Тобто деякі предмети читають не для одного класу, а для учнів із кількох паралельних класів цю дисципліну. Особливо це актуально для старшої профільної школи. Так діти мають змогу дружити з дітьми з різних класів. Таке навчання дасть у результаті економію ресурсів.

Можливості для вчителів

Більше можливостей отримують і самі вчителі. Менше буде бюрократичних моментів, більше ціннісного підходу. Це має мотивувати вчителя навчатися впродовж життя, а не формально відбути курси підвищення кваліфікації. Адже освіта у ХХІ – це не лише відтворення інформації, це вміння її використовувати, інтерпретувати й адаптувати. Новий законопроект, за пропозицією УГП, передбачає, що вчитель сам зможе формувати програму на основі державного стандарту, розробляти власну систему оцінювання і мотивації учнів.

Вчитель зможе підвищувати свою кваліфікацію,
де він собі забажає, за кошт держави.

З’являється більше доплат для вчителів: від 10 до 20% від зарплати за завідування ресурсними кімнатами, кабінетами інформатики та спортивними залами. А також можливі додаткові доплати, які встановлюватиме засновник закладу.

Документ запроваджує педагогічну інтернатуру. Молодий вчитель приходить у школу на роботу і отримує наставника, який консультуватиме, скеровуватиме і опікуватиметься його розвитком. При цьому наставник буде отримувати 20-відсоткову доплату до зарплати за таку супервізію. Отже, буде особисто зацікавлений в успіху молодого вчителя. Ще вчителі пройдуть курси першої домедичної допомоги.

Директор отримає більшу кадрову і фінансову автономію. А колектив школи і батьки відіграватимуть дорадчу роль під час виборів нового керівника, хоча сам конкурс буде проводити незалежна комісія.

Більше ідей для розвитку профільної школи експерти Галицької Партії представлять громадськості вже у квітні. Впродовж місяця вони аналізували правові аспекти, порівнювали міжнародний досвід, аналізували сценарії розвитку профільної школи і запропонують найкращий для українських реалій. Як завжди – 0% популізму, тільки перевірені ідеї, лайфхаки, які працюють, і те, чого ви раніше не знали про профільну школу!

Останні відео

Ми у Facebook

ПОВІДОМИТИ ПРО ПОМИЛКУ

[recaptcha]

Повідомити

Дякуємо, ваше повідомлення відправленно!

Форма замовлення!

[recaptcha]