Громадський транспорт у Тернополі не подорожчає. Що це означає?

Тернополяни  масово виступили проти спроби підняти ціну проїзду у громадському транспорті. У точковому протистоянні перемогли наразі. У заходах брали участь і наші активісти. Позицію та дії Українська Галицька Партія Тернопільщина пояснила заступниця голови Політради УГП, тернополянка Ірина Яремчук.

“Ми виступаємо не за “халяву”, як собі дехто думає. Я всім серцем і душею за те, щоб тернополяни, і взагалі всі українці, були забезпеченими. Щоб ми могли без труднощів купувати товари і платити за послуги, які потрібні кожного дня. Щоб ціни були ринковими, а зарплати достойними. Щоб не було потреби в субсидіях (бо це, в загальному, несе негативні наслідки, але то вже окрема тема) і регулюванні цін на предмети першої необхідності.
Але… поки що ситуація трохи інша. Підняття цін на проїзд надзвичайно сильно вдаряє по бюджетах сімей і для багатьох є непосильним. Це послуга, від якої, практично, неможливо відмовитись і використання якої важко обмежити. Рішення про підняття тарифів не мало чіткого обгрунтування і було впроваджене в короткі терміни.

 Є корупційна складова в системі. В багатьох країнах громадський транспорт є дотаційним і потребує дофінансування з місцевих бюджетів – це нормально.
 Що ми пропонуємо? Ще на початку цього року, коли лише вводився електронний квиток і виникали перші непорозуміння між владою, перевізниками і громадою, ми говорили про потребу зміни системи управління транспортом.

1. місто має замовляти в перевізників послугу перевезення пасажирів за ринкову ціну, а продавати її пасажирам за адекватну вартість. Різницю – дофінансовувати з місцевого бюджету.

2. доступ перевізників до ринку транспортних послуг має бути відкритим і прозорим: не через псевдоконкурси, на яких перемагає кум-брат-сват, а через систему ” Prozorro”. Оплата за послугу має відбуватися, виходячи з кілометражу. Отже, має бути визначена ціна за 1 км шляху.

3. міська влада має встановити оптимальні стандарти та умови (маршрути, графіки тощо), виходячи з пасажиропотоку і вимог до якості послуги та контролювати дотримання їх перевізниками.

4. треба навести лад з пільгами на проїзд, яких є безліч, і які встановлені більш ніж 20-а нормативними актами. Є пільги, які встановлені державними органами влади, а є такі, що місцевими. На цей момент їх всіх має компенсовувати місто. Натомість ми пропонуємо, щоб той, хто пільгу встановлює, той її і фінансував. А самі законодавчі норми про пільги потрібно систематизувати в єдиному нормативно-правовому акті”

Ми й надалі будемо відстежувати ситуацію та наолягати, щоб наші пропозиції були почуті. Бо тільки так тернополяни отримають якісний, сучасний і зручний громадський транспорт.

Останні відео

Ми у Facebook

ПОВІДОМИТИ ПРО ПОМИЛКУ

Повідомити

Дякуємо, ваше повідомлення відправленно!

Форма замовлення!