Юлія Гвоздович: “Усі комунальні підприємства Львова – збиткові”

Юлія Гвоздович, депутатка Львівської міської ради від Української Галицької Партії про результати аудитів львівських комунальних підприємств.

6 лютого у Львові вперше відбулося спільне засідання депутатських комісій для розгляду результатів аудитів комунальних підприємств.

2018 року місто витратило понад 1,7 млн грн на проведення аудитів річної фінансової звітності найбільших підприємств міста. Усе це відбувається в рамках реформи комунальних підприємств, яку ми ініціювали у Львові 2 роки тому.

Адже 12 найбільших комунальних підприємств отримують внески у статутні капітали розміром майже у весь бюджет розвитку міста. Це, до речі, більше мільярда гривень. Усі вони збиткові, здебільшого через занижені тарифи.

12 найбільших комунальних підприємств отримують внески у статутні капітали, які майже дорівнюють бюджету розвитку міста.

Аудит показав кілька аспектів:

– з бухгалтерським обліком у нас все добре. Поступово всі ЛКП переходять на міжнародні стандарти;

– вартість активів і заборгованості наших КП суттєво (в 2-10 разів) недооцінена. Простими словами: нема підтвердження вартості старих трамваїв чи атракціонів у парку, вони дуже зношені;

– внески в статутні капітали, насправді, є покриттям збитків. Як пояснили керівники ЛКП, така ситуація пов’язана зі значно заниженими тарифами на послуги, які вони надають. Наприклад, економічно обгрунтованим тарифом на холодну воду є 55 грн/куб, тоді як реально львів’яни платять – 13 грн;

– земельні ділянки ЛКП не рахують як активи. Чому – невідомо;

– оплата праці в ЛКП на дуже низькому рівні. На найбільших ЛКП є сотні вакансій;

– управлінська модель Львівавтодору потребує перегляду. Зараз боргові зобов’язання саме цього ЛКП є найбільшими (понад 260 млн грн);

– на транспортних підприємствах (АТП, Електротранс) недораховують близько 18%  доходів (через “зайців” і псевдопільговиків). Усі чекаємо е-квитка.

Мій особистий висновок: варто проводити не аудити звітності, а аудити управлінських рішень. І аудитора потрібно залучати відкрито – через систему Прозоро, що спробуємо втілити вже цього року.

 

Останні відео

Ми у Facebook

Дякуємо, ваше повідомлення відправленно!

Форма замовлення!