Освіта, яка виконує свою основну функцію – виховує суспільство свідомих, відповідальних, творчих та критично мислячих особистостей, які є активними агентами змін і будівничими громадянського суспільства.
Наша візія:
Ми формуємо розумне суспільство, де:
- освіченість людини цінується вище, ніж матеріальні статки;
- цінності вартують більше, ніж гроші;
- взаємодія відбувається на основі партнерства, взаємоповаги та соціальної відповідальності;
- педагоги є лідерами позитивних змін, які постійно вдосконалюються і заохочують інших до особистісного розвитку впродовж життя;
- учні і студенти незалежно від соціального походження прагнуть якісних знань, а не лише високих оцінок і дипломів;
- держава встановлює високі стандарти підготовки і забезпечує рівний доступ до якісної освіти;
- прийняття управлінських рішень на основі ґрунтовного аналізу фактів висококваліфікованими експертами.
Принципи та пріоритети
- Актуальність та інноваційність змісту, методів і форм навчання
- відповідність системи освіти сучасним потребам суспільства і тенденціям розвитку;
- компетентнісний підхід – набуття навичок і розвиток здібностей, практичне застосування отриманих знань (випускники шкіл знають основи психології, фізіології, взаємодії в сім’ї і суспільстві, побутової економіки і здорового способу життя);
- виховуємо здатність думати, а не лише запам’ятовувати;
- підвищення якості державних стандартів;
- формування національної ідеї в освітньому середовищі;
- творчий підхід до навчання, розвиток критичного мислення;
- використання різних освітніх методик (blended learning, творчість, тренінги, лекції, відео, практика, вивчення досвіду);
- поєднання різних форм освіти (денна, очна, заочна, онлайн, неформальна, модульна і т.д).
- Прозорість та ефективність прийняття рішень і фінансування –
- прозорість освітніх процесів на всіх рівнях;
- прозоре та справедливе фінансування на конкурсних засадах;
- прозорість та відкритість системи управління освітою;
- прозорість змісту та системи оцінювання освіти;
- впровадження е-врядування;
- громадські обговорення управлінських рішень на всіх рівнях;
- публічність інформації про ресурси на сайтах установ.
- Рівність доступу до якісної освіти і відсутність дискримінації
-
- однакова якість освіти в місті і селі;
- інклюзивна освіта;
- освіта нацменшин, яка навчає базових цінностей українського суспільства.
- Інтегрованість у міжнародний освітній простір –
- баланс між національною самоідентичністю і мультикультурністю;
- участь у міжнародних програмах, конкурсах;
- мобільність;
- вивчення іноземних мов;
- участь у міжнародних моніторингових дослідженнях;
- відповідність програм міжнародним стандартам.
- Свобода вибору –
- розвиток конкурентного середовища на ринкових засадах;
- відкритість доступу до освітніх і наукових можливостей;
- автономія в управлінні, фінансуванні, наповненні змісту;
- розростання ринку освітніх послуг;
- децентралізація управлінських рішень.
- Цінність освіти –
-
- доброчесність як запорука якості освіти;
- зміна ставлення держави і суспільства до освіти;
- фінансове і нефінансове середовище для мотивації;
- система освіти виховує прагнення навчатись упродовж життя;
- формування вміння навчатись;
- створення можливостей навчання упродовж життя.
- Партнерство –
- співпраця освіти з громадськістю, владою, бізнесом та медіа;
- мережування освітніх інституцій для вільного обміну інформацією про напрацювання і досягнення;
- поширення інформації і комунікації в освітньому просторі;
- внутрішня співпраця;
- міжнародна співпраця;
- зміна парадигми стосунків учень/студент/вчитель/батьки до рівня “рівноцінні партнери”.
- Людиноцентризм –
-
- виховання суспільних лідерів;
- підвищення рівня відповідальності за дії і рішення;
- всебічний і цілісний розвиток особистості лідерів;
- розкриття і розвиток особистого потенціалу;
- віра у себе для тих, що не надаються бути лідерами;
- фізичне здоров’я і всебічний гармонійний розвиток.