Їде маршрутка…

…а куди їде може здогадатись лише бувалий пасажир. Та й нагадує вона у час пік швидше не собачу будку, як співав Скрябін, а банку зі шпротами. Минуло більше року після транспортної реформи в Івано-Франківську. Але багато шуму принесло невеликий результат. Ситуація в області нічим не краща. Ще й усе це у поєднанні із брудними правилами гри. Українська Галицька Партія продовжує розкривати зловживання у владних кабінетах.

На старті реформи

У заявах міської влади все виглядало дуже модно, по-європейськи: фірмові футболки для водіїв, GPS-навігатори та електронні табло, чистота і комфорт, безкоштовний проїзд для школярів, система єдиного квитка. А ще нові маршрути та автобуси мали розвантажити міські дороги. Дещо з обіцяного владі таки вдалось виконати. Діти отримали проїзні учнівські квитки, і в автобусах встановили супутникові системи для відстеження марштуртів. Навіть сервіс є, на якому ці маршрути можна переглядати.

Та от футболки водії не носять, пасажирам хамлять, автобуси прибирають “для галочки”.

А введені з 1 січня нові маршрути і номери автобусів зовсім заплутали пасажирів. Людям складно розібратись у «інформативних» табличках на зупинках та маршрутках, де малюсінькими буквами написані вулиці, якими їде маршрут. До того ж, невідомо, коли їде і в який бік.

В Українській Галицькій Партії радять міській владі скористатися вдалим прикладом європейських міст. Приміром, у Варшаві таблички на зупинках і автобусах зроблені так, що людині чітко видно, куди з цієї зупинки вона поїде. Також на автобусі прикріплене велике електронне табло з назвою кінцевої зупинки. А в наших маршрутках – великий клапоть паперу, приліплений скотчем до лобового скла, з назвою основної вулиці чи пункту, куди він прямує. Очевидно, з електронікою у міської влади зовсім зле, бо нема ні обіцяних табло на зупинках, ні електронних квитків. Зате в автобусах повно реклами, засмальцьовані крісла та фіранки, зовсім умовна чистота вікон та підлоги. Так виглядає типовий автобус європейського Івано-Франківська.14599888_684546105027691_1683568548_o

Дороги міста теж не вдалось розвантажити. Великогабаритні автобуси явно не розраховані на маленькі вулички Івано-Франківська. На ключових зупинках все ті ж затори із марштруток та «бійня» за місце. Все ті ж порушення правил дорожнього руху, про які час від часу виринають повідомлення від користувачів у соцмережах.

Уся ця реформа обійшлася франківцям у додаткових 50 копійок до вартості квитка. Чи воно було того варте – питання залишається відкритим до влади. Може, мер ще декілька разів проїдеться в міському транспорті і все-таки візьметься за реальні зміни?

“Було б неправильно звинувачувати у всьому перевізників. Адже вони поставлені владою у дуже некомфортні умови роботи, з притаманними сучасним реаліям елементами корупції та лобіювання «своїх». Також є велика заборгованість міста перед перевізниками за безоплатний проїзд пільговиків. У таких умовах не кожен витримує. Перевізники постійно змінюються. Звільняючи місце тим, хто “підмастив”. Така нестабільність аж ніяк не додає міцності системі”, – переконана голова Івано-Франківської організації УГП Наталя Сербин.

Один автобус – два маршрути

Та є перевізники, які роками обслуговують маршрути міста й області. І живеться їм добре, особняки зводять, землі скуповують. Зокрема, йдеться про прокурорську родину Гаврилюків. 4_f30b2У своєму блозі на kurs.if.ua Наталя Сербин докладно описала схему, за якою Гаврилюкам вдалося добре пригрітись на пасажирських перевезеннях. Сам заступник прокурора Калуша працює звичайним службовцем. А от його дружина та батько займаються перевезеннями і самі, і через підставну фірму ТзОВ «Корида-Транс». Загалом, вони володіють 47 автобусами. В обласному центрі ТзОВ «Корида-Транс» здійснює чверть пасажирських перевезень. Щоб урвати такий ласий шматок, не обійшлось без обману та підтасовок. Так, 2014 року на обласний конкурс із перевезень, а згодом і на міський, Гаврилюки заради виграшу подали один і той самий комфортабельний автобус MAN А20. Звичайно, що одна машина не може їхати і в Надвірну, і в Пасічну. Тож MAN залишився у місті, а в район їде звичаний «Богдан». Обманутими залишились представники організації інвалідів, які під час обласного конкурсу дали Гаврилюку найбільшу кількість балів, бо сучасний MAN якраз обладнаний для перевезення людей з фізичними обмеженнями.

Побачивши, що схема працює, 2015 року Гаврилюки знову подалися на обласний конкурс.

Цього разу йшлося про маршрут до туристичної Поляниці. Обов’язковою умовою конкурсу була наявність 2 транспортних засобів. Гаврилюк і запропонував два направду хороші автобуси NEOPLAN N 1116, VANHOOL T-815. Однак ситуація традиційно повторилася. Туристів до Поляниці на автостанції чекає старенький Mercedes-Benz. А водій ще й просить пасажирів не купувати квитки, а йти за шлагбаум і там сідати.

Департамент промисловості та інфраструктури ОДА знає про порушення. Адже сам надав Українській Галицькій Партії таку інформацію. А, отже, фактично, покриває прокурорську родину. Бо дізнавшись про такі зловживання, мав би ініціювати хоча б розірвання договору із перевізником, вважають партійці. Але Гаврилюки і далі возять людей у стареньких автобусах за немалі гроші.

Активісти УГП будуть вимагати від Департаменту надати копії договорів із недобросовісними перевізниками, щоб разом із юристами спробувати вплинути на ситуацію, якщо вже сам Департамент не справляється із своїми обов’язками.

Активісти Української Галицької Партії виступають за якісні зміни у системі транспортних перевезень і відкриті до співпраці. Зі своїми думками та пропозиціями звертайтесь до партійного офісу в Івано-Франківську за адресою:  пл. А. Міцкевича, 8, офіс 17 або за телефонами: (066) 715 45 18, (098) 367 58 43.

Фото:  galka.if.ua, gk-press.if.ua, pasichna.if.ua

підписатись на розсилку новин
+
+

Повідомити про помилку

+

Підпишися

і отримуй новини Української Галицької Партії на свою е-пошту