Віталій Ляска: “Потрібні чіткі й об’єктивні критерії успішності школи”

У межах зустрічі, яку організовала дискусійна платформа Tvoemisto.tv «Твоє місто Львів» за підтримки міжнародного фонду «Відродження», представники управління освіти ЛМР, активні вчителі та експерти обговорили реформу освіти. Подаємо тут думки одного з учасників дискусії, координатора освітньої робочої групи Української Галицької Партії Віталія Ляски.

“Місто має право розробити критерії успішного функціонування шкіл”

Сьогодні ми порушуємо багато важливих питань у галузі освіти, які творять із дитини особистість, здатну боротися. Але чомусь ми залишаємо на марґінесі промоутерів чи виконавців тих змін, які мають проходити на місцях. Це, насамперед, директори шкіл. Адже дуже важливо розуміти, аби будувати стіни – удосконалювати навчальний процес, треба побудувати міцний фундамент. І на моє глибоке переконання тим фундаментом мають бути саме директори шкіл.

img_0001-4Врешті ми фактично не маємо уявлення про те, що таке успішна школа. Як ми повинні її оцінювати і чи взагалі існують критерії, за якими її можна ідентифікувати? Насправді ж місто має право розробити такі критерії успішного функціонування шкіл. Це мають зробити не в самому управлінні освіти, а за допомогою незалежних аудиторів, громадських організацій, батьків. Укупі вони можуть напрацювати декілька чітких і об’єктивних критеріїв, за якими можна виокремити успішні школи.

Ще однією глобальною проблемою є те, що ми звикли, коли видаються укази, але немає жодної мотивації до їх виконання. У цій сфері вже можна прослідкувати позитивні порухи в інших містах. Там проводять конкурси на посаду директора і укладають контракти із чіткими позиціями. Така система додає більше проблем, але вона дієва.

“Ми фактично не маємо уявлення про те, що таке успішна школа”

У суспільстві загалом, і в освітній сфері зокрема, основною мотивацією, окрім статусу, є фінанси. Тому нічого нового придумувати не потрібно. Умовно кажучи, якщо ми маємо 15 критеріїв, із яких половина є статистичними (результати навчальних зрізів) і ще половина – динамічними (чистота, харчування, охорона тощо), то за ними дуже легко визначити школи, які є успішними і мають можливість отримати доплати із місцевого бюджету. У рамках цього процесу доплату має отримати директор, який правильно організував процес. І також додаткові кошти скеровуватимуть на витрати школи: нове обладнання, облаштування спеціалізованих класів тощо Такі критерії водночас і ставитимуть у чіткі рамки навчальні заклади, і мотивуватимуть директорів шкіл”.

Повний матеріал за результатами дискусії, де є ще 5 думок її учасників про те, з чого потрібно починати зміни в освіті міста, Ви можете прочитати на сайті “Твого міста”.

підписатись на розсилку новин
+
+

Повідомити про помилку

+

Підпишися

і отримуй новини Української Галицької Партії на свою е-пошту