Позиція Української Галицької Партії щодо бюджету розвитку Львова на 2017 рік

Прийняття цьогорічного бюджету розвитку вкотре відбувається в ручному режимі, непублічно, без якісно проведеного громадського обговорення, за невизначеними критеріями. На нашу думку, місто знову робить акцент на бетон, а не на потреби людей.

Сукупно на освіту та медицину в бюджеті розвитку закладено менше 10% коштів, в той час, як на дорожні об’єкти та інфраструктуру закладено 55% – 823 млн гривень.

Незрозумілими є і критерії розподілу коштів.

При прийнятті бюджету розвитку у 2016-ому році ми наполягали на збільшенні фінансування освіти і медицини, однак, ні тоді, ні зараз нашу позицію не враховано. Натомість, місто продовжує закопувати гроші в бетон.

Левова частка надходжень до міського бюджету – це податки, сплачені мешканцями міста. Після оплати цих коштів місто повинно гарантувати львів’янам якісні медичні та освітні послуги, належну роботу громадського транспорту. Сьогодні цього немає, і наступного року, судячи з пріоритетів міської ради, не буде.

Year Review (1-3-3 Column) | Venngage - Free Infographic Maker

На жаль, ми не бачимо наповнення бюджету розвитку з інвестиційних внесків від будівництва житла, надходжень від оренди та продажу землі, зовнішніх інвестицій. Натомість, місто витрачає купу грошей на нераціональне вивезення сміття, обслуговування дорогих кредитних зобов’язань, дотування неефективних комунальних підприємств, які з року в рік отримують сотні мільйонів гривень на поповнення статутний капіталів, але відстежити рух цих коштів майже неможливо.

Якщо порівнювати бюджет розвитку 2016 та 2017 років маємо наступні результати:

  1.  Порівняно з минулим роком, видатки на потреби районних адміністрації зменшені, зокрема Франківська адміністрація отримає в 4 рази менше коштів на житлове господарство, Шевченківська адміністрація – в 3 рази менше, Залізнична не отримає взагалі.
  2.  Освіта цього року отримає на 26,5 млн грн менше, в порівнянні з минулим роком.
  3. Медицина отримає на 7 млн менше в порівнянні з минулим роком.
  4. Фінансування житлового господарства зменшено майже на 100 млн грн.
  5. Видатки на транспорт зменшено в 4 рази, соцзахист і спорт отримає на 8,5 млн менше, ніж торік.
  6. ЛКП «Спецкомунтранс» і ЛКП «Збиранка» отримають загалом 115 млн грн (певно, на вивезення сміття).
  7. Комісія гуманітарної політики не мала в порядку денному питань щодо гуманітарного блоку, і лише після наполягання членів комісії керівники профільних управлінь прийшли розказати, що вони «напланували». Часу на внесення пропозицій у депутатів не було (доповідь трьох управлінь тривала 10 хвилин загалом).
  1. У ніч з 20 на 21 грудня ВРУ прийняла державний бюджет, і ми не впевнені чи всі цифри і показники синхронізовані (основне – державні субвенції на освіту і медицину), також є питання щодо мінімальної заробітної плати (3200 грн).

Вважаємо, що бюджет не можна приймати в такому вигляді, бо він не був якісно обговорений з громадою міста, не відбулося належних консультацій із депутатами в комісіях. Весь бюджет Львова – це виключно бачення виконавчих органів, хоча, за законом, формує і приймає бюджет міська рада. Ми вважаємо, що містові потрібний новий механізм для проведення бюджетних слухань, а, можливо, навіть напрацювання та прийняття бюджетного регламенту. Тому, як представники громади, будемо вимагати можливості і достатньо часу для внесення змін та пропозицій до бюджету розвитку.

підписатись на розсилку новин
+
+

Повідомити про помилку