Права – за гроші: що змінилося за півроку?

 Активісти УГП повторно відстежили, як “здають на права” у Львові

Купити права за гроші стає все складніше. Громадські активісти спільно з юристами Української Галицької Партії продовжили  розслідування, яке виявило фіктивну здачу іспитів у колишньому МРЕВ. Півроку тому вони провели відеоспостереження і зафіксували, що 90% учнів, які здавали іспит, не виїжджали на дорогу. Нещодавно експеримент повторили. Активісти весь день знімали на відео місця виїзду учнів на практичну частину іспиту. Що показали нові відеоспостереження? Та чим закінчилися службові розслідування за фактами, які надали активісти півроку тому?

літ“Ми отримали формальну відписку від Регіонального сервісного центру МВС про те, що службова перевірка проведена, але надані факти не підтвердилися. При цьому прозвучала дуже цікава інформація: нібито виїзди під час іспитів відбуваються з різних локацій, не тільки з вул. Данила Апостола, але й з вул. І. Чмоли. Хоча, як на відомо, (і це підтверджено спостереженнями активістів), з інших локацій автомобілі майже не виїздять”, – каже юрист Української Галицької партії, адвокат Андрій Кавчук.

Та чи почали нарешті сумлінно складати практичну частину водіння учні львівських автошкіл для отримання водійських прав?

Нагадаємо, приховане 13-годинне стеження за роботою Львівського регіонального ресурсного центру МВС, яке активісти провели на початку року, показало кримінальну прогалину: за даними керівництва Львівського регіонального сервісного центру МВС на практичну частину складання іспиту для отримання водійських прав за один день виїхало 99 учнів, а за даними відеозйомки – лише 3 особи склали іспит за всіма правилами. Продемонструвавши це відео керівнику урядової структури, активісти наполягли на проведенні службового розслідування. А також звернули увагу на сумну статистику кількості ДТП, скоєних через відсутність навиків кермування водіями. Олександр Плашовецький спочатку не приймав зафіксованих фактів порушень під час проведення іспитів. Та згодом таки пообіцяв з’ясувати і очистити регіональний сервісний центр МВС у Львівській області від хабарників цілком.

вапп

Минуло півроку, і на руках у членів УГП офіційні відповіді: зловживань не виявлено. “Висловлюємо вам глибоку подяку, просимо і надалі здійснювати громадський контроль за дотриманням покладених на працівників територіальних сервісних центрів МВС у Львівській області обов’язків”, – йдеться у відповіді ресурсного центру. Не забарилася з відповіддю і Нацполіція, до якої активісти звернулися з відзнятими доказами зловживань.

“Від Нацполіції ми отримали подібну відповідь: перевірка проведена, але факти не підтверджені. Ніхто, на жаль, із сервісного центру до відповідальності не притягнутий”, – каже Андрій Кавчук.

Отже, формально активісти 87 разів просто не добачили, як автомобілі автошкіл не виїхали за межі території Львівського ресурсного центру. А безперервне 13-годинне спостереження цілковитої тиші на проїжджій частині – ні для кого не доказ?

Та не на тих натрапили! Не звик здаватися і програвати чемпіон України з шахів Михайло Олексієнко. Ідучи на іспит з водіння, львів’янин перечитав інструкцію про порядок приймання іспитів для отримання водійських прав, яку, зазвичай, учні автошкіл не читають. У цьому документі зазначено: щоб отримати позитивну оцінку, ви можете допустити не більше 3 помилок. Інструктори, які приймали іспит у Михайла, вочевидь, вирішили трактувати регламент на власний розсуд і оголосили звичний вирок: “не склав”. Та чоловік таки довів, що пошити в дурні його не вдасться і поставив мат на корупційній шахівниці колишнього МРЕВ. Наразі лише у своїй грі.

“Якщо ти не знаєш своїх прав, тебе доволі легко можна завалити на іспиті, – каже активіст. – У мене було тверде переконання, що я принципово не буду нікому нічого платити. Я можу сам скласти іспит. Проте я знав, що більшість людей домовляється, тому інструкторам не вигідно, щоб хтось складав іспити сам. Я знав свої права. Як виявилося, ніхто з тих, які теж намагалися складати чесно, не знали того”, – каже Михайло.

Поки одні доводять за кермом, що вони можуть їздити, інші й далі переконують про це лише в усній формі.

Нині він чекає офіційної відповіді від керівництва львівського сервісного центру: яку відповідальність нестиме працівник, який не хотів зарахувати йому іспит? Михайло має намір таки довести справу до покарання винних.

лодолждлжПоки одні доводять за кермом, що вони можуть їздити, інші й далі  переконують про це лише в усній формі. Активісти Української Галицької Партії вдруге вийшли на стеження. 8 годин нової відеозйомки засвідчили, що тиск громадськості не безрезультатний. Не зважаючи на паперові відписки, де всі заперечують правду, ситуація вже на шляху до покращення.

“З 64-х автомобілів, які в цей день складали іспит,  36 реально виїжджали. 50% виїздів з усіх свідчать про те, що в ресурсному центрі Львівської області працювати прозоро ще не навчилися”, – каже громадський активіст Святослав Літинський.

Тому з новими доказами зловживань члени УГП мають намір знову звернутися до поліції.

А поки перевірка триватиме і оновлені правила отримання водійських посвідчень, які набрали чинності 1 липня лише “притираються” в структурах МВС всієї країни, члени Галицької Партії сподіваються, що в стінах Львівського регіонального центру корупціонерів таки поменшає.

“Я дуже сподіваюся, що коли ми втретє прийдемо робити відеофіксацію, відсоток машин, які в день іспиту реально покидають паркувальний майданчик, буде більше 90%”, – зазначає Святослав Літинський.

Останні відео

Ми у Facebook

Дякуємо, ваше повідомлення відправленно!

Форма замовлення!