Депутати перевіряли міське АТП

Майже 20 мільйонів гривень за 32 придбані перед Євро-2012 автобуси ЛАЗ – саме таку суму депутати погодилися заплатити з міського бюджету Львова під час останнього пленарного засідання сесії ЛМР. В чому справа? 

Депутати від Української Галицької Партії, ініціювали перевірку АТП №1 та зустріч з його керівництвом, щоб дізнатися та оцінити стан і перспективи розвитку.

Що за борг у 20 мільйонів?

Ще у 2009-2010 роках були підписані угоди між АТП №1 і Львівським автобусним заводом про виробництво автобусів для міста. Але лише у 2017-му, буквально перед самим пленарним засіданням, з’явилася інформація, що місто має заборгованість перед ЛАЗом.

“Під час перевірки ми дізналися, що ЛАЗ дійсно виготовив для міста зазначені автобуси. Транспорт був справний і його використовували для пасажирських перевезень. Але, враховуючи, що загалом українські виробники автобусів дають дуже малий термін гарантії – лише рік, то після 1 року експлуатації автобуси починали ламатися. Проте це вже була не проблема виробника, а сторони, яка купувала транспорт і погоджувалася на умови купівлі. В результаті більша половина автобусів буквально на 2-3-й рік використання стали несправними. Частину з них відремонтували, інша частина просто стоїть. Зокрема, мова йде про великогабаритні “автобуси-гармошки”. Вони стоять, тому що раніше курсували до Сихова, а зараз втратили потребу, оскільки автобусний маршрут почав дублюватися з трамвайним, який користується більшою популярністю серед мешканців міста”, – розповідає депутат ЛМР від Української Галицької Партії Тарас Чолій.

22425833_1514511078613995_988144993_o

Продали землю, а тепер платимо за оренду 300 тисяч?

Дуже дивною виглядає ситуація, коли АТП №1 змушене орендувати площі у Міністерства оборони України і платити щомісяця близько 300 тис. грн. оренди, коли місто має достатньо вільної комунальної землі. До прикладу ситуація, коли віддали частину території колишнього АТП-14630 під забудови, натомість АТП №1 так і залишили без власної території.

При цьому АТП №1 досі не вдається отримати від Міністерства оборони угоду, яка б передбачала відмінусовування коштів, які вкладаються у орендоване майно, від вартості оренди, або ж можливість подальшого викупу цього майна. У таких умовах підприємство не може розвиватися.

Більше половини автобусних маршрутів обслуговують приватні перевізники

Наразі на підприємстві налічується 126 автобусів, які можуть покривати третину міських маршрутів. Через брак власного транспорту, інші ⅔ маршрутів обслуговують приватні перевізники. Якщо АТП №1 під час купівлі транспорту надає перевагу великогабаритним автобусам, то в приватних перевізників – це, зазвичай, маленький жовтого кольору, не придатний до комфортних перевезень автобусний транспорт.

“Великою проблемою залишається відсутність відшкодування за пільгові перевезення пасажирів. Як нам пояснили на підприємстві, фактично до половини користувачів громадського транспорту, а може і більше, є пільговики, або просто “зайці” – пасажири, які не платять за проїзд. Єдиним способом вирішення цієї проблеми може бути запровадження електронного квитка, єдиного на всі види громадського транспорту у місті. Це дало би змогу нарешті розпочати облік обігових коштів та зрозуміти статистику пасажиропотоків. Для міста ввести такий електронний квиток є прерогативою”, – пояснює пан Чолій.

22472219_1514511055280664_1892018669_o

Чому в АТП №1 не закінчується кадровий голод?

В середньому водію в АТП №1 платять біля 5 тис грн. Але на таку заробітну плату не можливо знайти фахових працівників. При цьому у приватних перевізників водії отримують 15 тис. грн. Не виключення, що їм це вдається робити за рахунок певних тіньових схем ухиляння від сплати податків. Але наразі фаховий водій швидше піде працювати до приватного перевізника, ніж у комунальне підприємство. Хоча і там насиченість кадрами не є задовільною, тому що, для порівняння, навіть у сусідній Польщі зарплата в кілька разів вища. До того ж без таких навантажень та проблем, що мають водії у Львові. Зокрема, збір, обліковування та відповідальність за обіг готівки у транспорті. Водій повинен вправно керувати громадським транспортом, а не займатися грошима.

Тому, щоб мотивувати людей йти працювати в АТП №1 однозначно потрібно підвищувати соціальні гарантії для працівників та збільшувати розмір зарплати. Але це можливе лише тоді, коли підприємство буде прибуткове.

Комунальний транспорт знаходиться під арештом

Враховуючи все вище зазначене, наразі підприємство є збитковим. Але попри те, воно працює.

“Ми маємо платити за борги, цього ніхто не відміняв. Але дивно, що про них загадали аж через 7 років. Тепер фактично увесь транспорт, який знаходиться  в комунальній власності, перебуває під арештом. І така політика, яку провадить міське управління транспорту, на нашу думку, є ані розумною, ані стратегічною. Місто дотує АТП №1, виділяючи при цьому десятки, сотні мільйонів гривень, але досі не зрозуміло чи є стратегія розвитку комунального транспорту і коли львів’яни зможуть бути задоволені транспортними перевезеннями у місті”, – додає Тарас Чолій.

Останні відео

Ми у Facebook

Дякуємо, ваше повідомлення відправленно!

Форма замовлення!